Til forsiden Kontakt os Sitemap Udskriv

  • Steen's Alternative
  • v/ Steen Andersen
  • Tlf.: +45 2679 4222
  • Mail:
 

TEMA: Grounding, kost og motion

Nyhedsmail udsendt den: 14-10-2011 kl. 19:14:23

 

  • Tema: Grounding
  • Tema: Kost og motion
  • Steen Andersen: Clairvoyance, kursus i WuJi Gong og lindring af kroniske smerter
    - testpersoner søges
  • Judy Rasmussen: Knæk koden og gør dig selv rask
  • Den 6. Sans: Udlandstur til Tyrkiet
  • En Tanke Til Forskel: Løbende arrangementer
  • Facebook
  • Gode links

  

 

Garfield - Smile   

TEMA: Grounding

Der er gået lidt tid siden forrige nyhedsmail fra mig. Du får derfor denne gang to temaer, du kan arbejde videre med.

Tidligere nyhedsmail med tema om mental oprydning er udsendt i august: Se nyhedsmail fra august.

For ikke helt at flyve væk, når vi arbejder med os selv, har vi brug for at få så kontant og konstant en jordforbindelse, som det overhovedet er muligt. Hvis ikke jordforbindelsen er på plads har vi ikke det optimale overblik over vores egen situation. For mit eget vedkommende laver jeg WuJi Gong hver morgen og det giver mig en mere stabil hverdag. Derudover laver jeg også de øvelser til grounding jeg har skitseret herunder. For kendere vil der ikke være så meget nyt og om du laver disse eller andre øvelser til grounding, er ikke af betydning. Det der er af betydning er, at du sikrer dig, du har den fornødne jordforbindelse - og den kan ikke blive for kraftig, kun for fanatisk :-)

 
Grounding - øvelse 1
 
Grounding
 
Træk vejret dybt under hele denne øvelse og lav den så langsomt det er muligt for dig. Bageste fod skal hele tiden holdes fladt mod underlaget.
  1. Stå med rank krop, let bøjede knæ og ca. en skulderbredde mellem fødderne
  2. Tag en dyb vejrtrækning og luk øjnene

  3. Læg vægten over på det venstre ben og gå lidt ned i knæ
  4. Flyt det højre ben en til to skulderbredde fremad og tag en dyb vejrtrækning

  5. Mens du tager en dyb vejrtrækning, rul fremad, så du får vægten over på det forreste ben
  6. Tag en dyb vejrtrækning mens du står på det forreste ben
  7. Mens du tager en dyb vejrtrækning, rul tilbage, så du får vægten tilbage på det bageste ben
  8. Tag en dyb vejrtrækning mens du står på det bageste ben

  9. Rul frem og tilbage i dette mønster punkt 5-8  mindst tre helst fem og gerne flere gange

  10. Når du står på bageste ben, træk da forreste ben tilbage
  11. Læg vægten over på det højre ben og gå lidt ned i knæ
  12. Flyt det venstre ben en til to skulderbredde fremad og tag en dyb vejrtrækning

  13. Mens du tager en dyb vejrtrækning, rul fremad, så du får vægten over på det forreste ben
  14. Tag en dyb vejrtrækning mens du står på det forreste ben
  15. Mens du tager en dyb vejrtrækning, rul tilbage, så du får vægten tilbage på det bageste ben
  16. Tag en dyb vejrtrækning mens du står på det bageste ben

  17. Rul frem og tilbage i dette mønster punkt 13-16 mindst tre helst fem og gerne flere gange

  18. Når du står på bageste ben, træk da forreste ben tilbage
  19. Ret dig op, tag en dyb vejrtrækning og åben øjnene
 
Grounding - øvelse 2
 
Grounding
 
Grounding
 
Grounding
 
Træk vejret dybt under hele denne øvelse og lav den så langsomt det er muligt for dig.
  1. Stå med rank krop, let bøjede knæ og ca. en skulderbredde mellem fødderne
  2. Tag en dyb vejrtrækning og luk øjnene

  3. Tag en dyb vejrtrækning mens du fører dine strakte arme langsomt udad og op indtil de peger vandret ud fra skuldrene, hænderne hænger løst
  4. Tag en dyb vejrtrækning
  5. Tag en dyb vejrtrækning og sænk langsomt armene, indtil de hænger løst ned langs dine sider

  6. Gentag dette mønster punkt 3-5 mindst tre helst fem og gerne flere gange

  7. Tag en dyb vejrtrækning mens du fører dine strakte arme langsomt udad og op indtil hænderne er lige over hovedhøjde, hænderne hænger løst
  8. Tag en dyb vejrtrækning
  9. Tag en dyb vejrtrækning og sænk langsomt armene, indtil de hænger løst ned langs dine sider

  10. Gentag dette mønster punkt 7-9 mindst tre helst fem og gerne flere gange

  11. Læg vægten over på højre ben mens du tager en dyb vejrtrækning
  12. Før venstre ben længere ud til siden og flyt vægten over på venstre ben mens du hæver højre arm til lige over hovedhøjde og samtidig tager en dyb vejrtrækning
  13. Tag en dyb vejrtrækning
  14. Tag en dyb vejrtrækning og sænk langsomt armen mens du flytter vægten over på højre ben og trækker venstre ben tilbage

  15. Læg vægten over på venstre ben mens du tager en dyb vejrtrækning
  16. Før højre ben længere ud til siden og flyt vægten over på højre ben mens du hæver venstre arm til lige over hovedhøjde og samtidig tager en dyb vejrtrækning
  17. Tag en dyb vejrtrækning
  18. Sænk langsomt armen mens du flytter vægten over på venstre ben og trækker højre ben tilbage

  19. Gentag dette mønster punkt 11-18 mindst tre helst fem og gerne flere gange

  20. Ret dig op, tag en dyb vejrtrækning og åben øjnene
 
Grounding - afrunding
 
Grounding
  1. Stå med rank krop, let bøjede knæ og ca. en skulderbredde mellem fødderne
  2. Rul fremover med hængende arme og hovedet hængende løst
  3. Stå i den bøjede stilling så længe du føler det rigtigt
  4. Ryst kroppen mens du er bøjet forover
  5. Rul derefter tilbage til opret stilling

Grounding - krydsgang

Grounding - krydsgang

I din dagligdag, når du går, så brug krydsgang, hvor du bruger modsatte arm og ben. Det vil sige at når du svinger venstre ben frem, så svinger også højre arm frem og ved højre ben er det venstre arm. Sørg også for at trække vejret dybt, så ofte det er muligt for dig.
  

 


  

 

Garfield - Smile   

TEMA: Kost og motion

Jeg skal indrømme, at jeg ikke er nogen mester til at vejlede i kost og motion. Det bedste jeg kan klare i den disciplin er, at jeg er rigtig god til at spise. Alligevel vil jeg tillade mig at berøre emnet og det gør jeg med udgangspunkt i min egen situation og de oplevelser jeg har haft senest - og så har jeg rådført mig med en kostvejleder. Af samme årsag vil jeg liste de mest betydende punkter og lade det være op til dig selv at arbejde videre derfra.

Kost
 
Hvis vi skal sikre os, at vi kan trække på de fornødne ressourcer, kroppen har brug for, er det nødvendigt, at den har tilstrækkelig næring at tage af. Har du overdrevent uhensigtsmæssigt spisemønster kan det være forårsaget af stress eller andre psykisk belastende tilstande. Dette bør fanges og ændres, så hurtigt, det er muligt. Jeg kan som minimum anbefale, at du får kigget på din egen kost, så den ikke er helt på afveje.
  • Drik tilstrækkeligt med vand. 1,5 til 2 liter dagligt og mere ved svedende arbejde og om sommeren. Drikker vi for lidt, vil kroppen ikke få skyllet affaldsstoffer ud og drikker vi for meget, bliver vi drænet for vitaminer og mineraler.

  • Sørg for at få et solidt morgenmåltid. Det skal indeholde proteiner nok, til at klare den første del af dagen. Hvis det er nødvendigt for dig at tage en sukkertilskud for at komme i gang, kan dette gøres med måde. Er din kost ikke fornuftigt og kan du ikke finde en grund, bør du søge læge, for at blive undersøgt.

  • Spist jævnligt og gerne med mindre mellemmåltider, der også skal indeholde proteiner og eksempelvis nødder. De seks stykker frugt og grønt, vi dagligt bør indtage fordeles som to dele frugt og seks dele tunge grøntsager. Ved valg af grøntsager, så gå efter de tunge, farverige og smagsrige, da de bedre egner sig til vores breddegrader. Kartofler regnes i denne henseende ikke som en grøntsag.

  • Spist mindst tre gange dagligt fordelt over hele dagen. Hvis ikke kroppen får mindst tre tilstrækkelige måltider dagligt, går den i en tilstand af overlevelse og nedsætter forbrændingen for at få mere glæde af den smule mad den tilbydes. Det er derfor man kan blive tyk af ikke at spise.
 
Vitaminer og mineraler
 
Hvis alt i kroppen skal fungere optimalt, er det af betydning, om de fysiske byggestene er på plads, for at arbejdet kan ske på en konstruktiv holdbar måde. Det er som udgangspunkt nødvendigt eller hensigtmæssigt at tage kosttilskud, hvis ikke du er sikker på, allerede at have dine behov for vitaminer og mineraler dækket. Vitaminer optages sammen med maden og det er derfor mest mineraler, der skal ses efter. Sørg om nødvendigt for, at du har følgende dækket:
  • Multivitaminer, hvor mineraler er i organisk form (vælg mellem og skift mellem):
    - Omnix til mænd og kvinder der ikke menstruerer
    - Omnimin til kvinder der menstruerer (og familier, med samme kvinder)
    - Spektro 2
    - Vitamun, hvis du har et særligt udsat immunsystem
  • Omega fiskeolier (vælg mellem og skift mellem):
    - EPA+GLA
    - Eskimo 3
  • D-vitamin efter behov for at modvirke depression
  • B-complex for at imødegå stress, hvor den stressende faktor samtidig skal mindskes og ikke afhjælpes med kosttilskud
  • Brug koldpresset, ekstra, jomfru olivenolie, hvor der skal anvendes olie
 
Listen er vejledende og du bør finde din egen form. Når kroppen siger til og fra, så følg denne tilskyndelse til at regulere antal af de enkelte tabletter op eller ned.
 
 
Motion
 
Motion bør udføres til vi får sved på panden og mindst en halv time tre gange ugentligt. Ophold i naturen er at foretrække, da naturen svinger med de 7 svingninger i sekundet, som vi arbejder mod i en afslappet tilstand. Gåture i kuperet terræn kan anbefales som minimum, hvor du kombinerer din gang med den krydsgang, jeg har nævnt til slut i grounding sektionen.

Tak for din tid. Hvis du synes denne mail er værd at sende videre, er du velkommen til det. Husk at få billederne med, når du sender videre. Det giver et bedre indtryk :-)

  

 


   
Steen Andersen   

Testpersoner clairvoyance

Da jeg er under uddannelse hos Clairvoyance Skolen - En Tanke Til Forskel søger jeg i november 10 testpersoner, der vil være testpersoner til en clairvoyance.

Læs mere og bestil en clairvoyance på hjemmesiden.

Kursus: Wuji Gong - Enlightenment QiGong

Styrk din koncentrationsevne og få bedre balance i livet med WuJi Gong - brug kun 15 minutter dagligt

Wuji Gong er en fast form af traditionel Qi Gong - en gammel kinesisk bevægelsesform, der har givet både mig og andre et bedre velvære og bedre jordforbindelse. En Wuji Gong form tager ca 15 minutter at gennemføre og udført dagligt vil den kunne hjælpe til bedre balance i hverdagen.

Læs mere om WuJi Gong kursus i Vejle - weekend 29-30. oktober 2011

Lindring af kronisk sygdom

Jeg er i gang med en undersøgelse af muligheden for lindring af smerter og symptomer ved kronisk sygdom. Til dette har jeg brug for 25 testpersoner, der vil være med i undersøgelsen. Undersøgelsen vedrører kun sygdomme og diagnoser, som er kroniske. Jeg tager lige nu udgangspunkt i følgende diagnoser, hvor jeg har brug for fem personer indenfor hver gruppe:

  • Frossen skulder
  • Leddegigt
  • Podegra
  • Psoriasis
  • Springfinger

Behandling vil ske med meridian tapping, hvorunder både TFT - tankefelt terapi - og EFT - Emotional Freedom Technique - hører.

Læs mere om undersøgelse af lindring af kroniske sygdomme

   

   
Judy Rasmussen   

Knæk koden og gør dig selv mere rask

Til dig der har brug for at vende skuden

På dette korte 2x4 timers kursus tager vi udgangspunkt i dig.
Du vil lære en enkel metode til at komme hjem i dig selv
Du vil lære hvordan du bruger mere af dit bevidste sind
Du vil lære en enkel metode til smertelindring
Du vil lære at tænke i muligheder

- alle kan deltage
- små hold

Dato: Fredag og lørdag 21-22 oktober

Læs mere: Judy Rasmussen

   

   
Den 6. Sans, Vejle   

Rejse til Tyrkiet

Spirituel rejse med Ingeborg Hjortsballe til Kusadasi, Efesos, Pamukkale og Jomfru Marias Hus i Tyrkiet
 
På rejsen får du mulighed for at:
- slippe gamle begrænsede mønstre, som ikke tjener dig mere
- finde tilbage til dine oprindelige værdier og kraft
- mærke gamle civilisationer der har sat pris på det moderlige og frugtsommelige
- få healing og clairvoyance
- få fantastiske spirituelle oplevelser
 
Dato: 01-08. juni 2012.
 
   

   
En Tanke Til Forskel - Kolding   

Løbende arrangementer

  • 2. torsdag i måneden
    - Gratis meditation fra kl. 18.30 - 19.00
  • 2. torsdag i måneden
    - Klarsynsaften fra kl. 19.30 - 21.30 - pris. kr. 100,-
  • 3. torsdag i måneden
    - Afprøv dine clairvoyante evner (Træning) - fra kl. 19.00 - 22.00 - pris. kr. 200,-

Samt WALK THE TALK weekendkursus.

   

   
Steenses på Facebbok   

Facebook

Steen's Alternative er på Facebook og er støt stigende. Siden er åben for alle og der kan lægges kommentarer, hvis du ønsker det - besøg facebook-siden, og find ud af om "Du synes godt om".

   

   
Gode links   

Gode links

Healing, meditationer og samtale: Judy Rasmussen.

Kurser og behandling: Den 6. Sans, Vejle. Se Den 6. Sans' kalender.

Clairvoyanceskole: En Tanke Til Forskel. Se ETTF kalender.

Massage: Din Lokale Massør.

Hypnose: Hypnose Jelling.

   

 

Savner du noget .. ?

Hvis du savner tekster eller værktøjer fra min tidligere hjemmeside eller du har forslag til udvidelser og forbedringer, er du velkommen til at skrive til mig, så det kan blive udbedret [ Skriv her ]

 

 
Besøg Din Intelligente Krop